16-08-06

reisverhaal

heyz, ik ga vandaag mijn reisverhaal op mijn blog zetten, maar eerst even vertellen over vandaag. Vanmorgen opgestaan rond 10u30 terwijl ik helemaal geen zin had maar ik moest opstaan van mama. Vlug wat gegeten en wat tv gekeken. 's Middags ook gegeten,maar ik had niet erg veel honger. In de namiddag ben ik mee geweest naar het schooltje waar mama kuist. Ik heb wat geholpen, banken uitgestofzuigd enzo. Ik vond het wel leuk , zo zie ik es alle klasjes en in feite zou ik later mss nog graag voor de klas staan ook. Maar toch nog altijd liefst voor  kleinere kindjes zorgen, lijkt me toch nog dat ietsje leuker. Daarna zijn we nog binnengesprongen in de Fun omdat ik nog x wou kopen voor mijn zus haar verjaardag die morgen is. Het resultaat toen we buiten kwamen : een soort spelletjes voor mijn zusje met kleuren en vormpjes en een ringmap van Von Dutch en een elastomap van Scapa Sports en nog 4 rollen kaftpapier voor mij. Die 4 zijn van Playboy, Scapa, Nijntje en Von Dutch. Ik ben dus maar weer eens verwend geweest. Daarna nog naar de winkel geweest en daar nog bekenden tegengekomen en zo nog even gebabbeld. Na het avondeten ben ik naar boven geweest en heb mijn kamer opgeruimd, ten eerste was dit heel erg nodig en ten tweede ,ik kan er iets mee bereiken. En toen ik opgeruimd had kwam mama naar boven en ik vroeg of het in orde was en ze zei ja . Dus mijn doel is bereikt. Na het posten van mijn reisverhaal ga ik ook nog mijn blogronde es doen, is al een heel eindje geleden. Ik heb ook gezien dat mijn tellertje bijna op 3000 staat. Wil de 3000ste een berichtje nalaten aub?

Mijn reisverhaal is per dag ingedeeld

De 1e dag

Deze morgen ben ik nog es binnengesprongen bij papa om "afscheid" te nemen. Ik heb er nog vlug een foto afgeprint van mijn zusje ook. 's Middags hebben we frietjes gegeten, daarna ben ik naar de markt gereden waar ik en Derre hadden afgesproken. Dan zijn we terug gegaan naar mijn huisje en nog even gebabbeld . En zo heb ik er weer een tekstje bij op mijn muur ook. Derre, als je dit leest (wat normaal wel nog zal gebeuren), thx voe af te komen é, het was sjiek je nog es te zien voor dat ik op reis vertrok. In de namiddag ben ik ook nog naar een tante geweest, voornamelijk om een brief af te geven maar zo hebben we nog wat bijgekletst ook. Het was al vrij laat toen ik naar huis fietste en het regende enorm. Steffi is ook nog even binnengesprongen bij ons en ik heb nog paar smsjes gekregen voor ik op reis vertrok ook. Dat was wel leuk. Dan zijn we eindelijk vertrokken , eerst naar mijn oma om daar onze hond af te zetten. Toen we  vertrokken heb ik het wel moeilijk gehad, de tranen stonden in mijn ogen, iets wat ik normaal nooit heb. Dan koers gezet richting Oostende (de vlieghaven) en we waren nog ruim op tijd zodat we alles rustig aan konden doen. We zijn dan nog iets gaan eten ook. Om 21u25 was het eindelijk zover, we zaten op het vliegtuig! Ik heb de hele vlucht wel wat stress gehad maar heb toch enorm genoten , vooral van het uitzicht. Die wolken onder je zien liggen is echt zalig! Je zou zelfs echt denken dat je er op kan lopen. Toen we landen was het al donker en dat was ook heel mooi met alle lichtjes die we onder ons zagen. Het dalen ging eigenlijk nog vrij vlug. Dan uit het vliegtuig en op de bagage wachten en dan op de bus die ons naar het hotel bracht. De 2e stop was al ons hotel , het was amper 10 minuutjes rijden. Dan hebben we alles opgeborgen in de kast en nog even gaan wandelen, wat verkennen dus. Het strand ligt maar een straat ver van ons hotel. We zijn ook nog iets gaan drinken . Het is nu 2u55 dus ga ik er maar eens mee ophouden voor vandaag. Meer nieuws morgen

Slechte start

Deze morgen moesten we om 8u30 op en we sliepen nog maar van 3u. Kort nachtje dus. De wekker wordt telkens om kwart na acht gezet, zo heb ik een kwartiertje om rustig wakker te worden. Dat heb ik eigenlijk wel nodig. Dan hebben we ontbeten en wat souvenirwinkeltjes gedaan. In de voormiddag hebben we ook nog wat informatie gekregen ook van iemand van Jetair. Dan is mijn halfbroer ziek geworden. Migraine. Ik heb die middag ook niet kunnen eten, ik voelde me ook niet echt goed. In de namiddag waren we allebei al wat beter en zo hebben we allemaal tesamen een lange strandwandeling gemaakt.s' Avonds heb ik wel vrij goed kunnen eten, het was heel erg lekker zelfs. Achter het eten hebben we nog wat gewandeld en nu zijn we juist terug. Wij kunnen heel erg goed de vliegtuigen zien die opstijgen , dat is nog leuk om te zien ook. Het is nu 25 na 12en ik ga maar es slapen. Heb bijna heel de dag als zombie rondgelopen. Vanmorgen ben ik wel even toen Vital op onze kamer lag eens in het zwembad geweest. Was wel nog leuk en de temperatuur van het water viel goed mee. Morgen ben ik er weer. Beyz. xxx

Veel gewandeld.

Deze morgen duwde ik de wekker af in e veronderstelling dat Vital wakker was en ging opstaan. Niet dus. We hebben ons overslapen en hebben ons dan vlug moeten klaarmaken. Na het ontbijt hebben we nog wat winkeltjes bezocht en zo dus al veel gewandeld, gelukkig was het weer al beter want toen we wakker werden was het aan het regenen. Dan voor middag gegeten. Het is hier altijd erg lekker en tot nu toe hebben we al elke keer pasta kunnen eten. Ik heb dus geluk vermits ik dat heel erg graag eet. Na het eten ons klaargemaakt (bikini aangedaan) en dan een lange strandwandeling gemaakt in het water. Meestal stoppen we dan nog es op een terrasje om iets te drinken. Na onze wandeling hebben we nog een uurtje op het strand gelegen en ik ben voor het eerst in de zee gaan zwemmen. Het was echt zalig, de golven tillen je op en laten je dan weer een stukje vallen, echt wel leuwk. Het water is hier ook veel warmer dan in België . Ik kon er veel langer in blijven. Na het uurtje op het strand ons gedoucht en gaan eten. We waren nog van plan om al een paar spulletjes te kopen in souvenirwinkeltjes maar de meeste waren al gesloten. Ik wil zeker nog een dreamcatcher. Vandaag heb ik wel al een armbandje gekocht dat ik erg mooi vond. Nu ga ik es afsluiten , het is al bijna 1u30. Morgen om 8u30 er weer uit. Slaapwel

Fietsen

Deze morgen zijn we achter kaartjes geweest om naar het thuisfront te schrijven en hebben ze op het terras aan het zwembad geschreven. Daarna hebben we nog een heel eindje gezwommen in het zwembad. Na de middag hebben we eerst even een siësta gehouden en daarna hebben we fietsen gehuurd om zo het eiland wat verder te verkennen dan we te voet al gedaan hadden. Op de terugweg heb ik nog een paar spulletjes gekocht waaronder een dreamcatcher, enkelbandje en armbandje. Na het avondeten mcohten wij kiezen wat we nog gingen doen en we hebben gekozen om nog wat te wandelen en ondertussen nog wat winkeltjes te doen. Zo heb ik er nu nog een teenring bij ook. Nu zijn we juist terug, het is al weer vrij laat. De sfeer zat er echt wel goed in vanavond, er is veel afgelachen. Nu is het 1u17, ik ga slapen. Beyz

Leuwk dagje

In de voormiddag hebben we ons eens opgesplitst. Vital en ik hebben gezwommen in het zwembad hier en onze ouders zijn nog gaan wandelen en hebben nog wat winkeltjes bezocht. Na de middag hebben we nog eens een strandwandeling gemaakt en daarna hebben we nog es in de zee gezwommen. Het water is hier echt wel zalig, heel erg warm om zee te zijn. De golven zijn hier ook wel vrij groot, maar dat is leuk. Je moet wel oppassen dat je (zoals Vital ) niet telkens ondergaat als er en golf komt. Maar zo wordt er ook wel veel afgelachen. Na het avondeten hebben we nog even gewandeld. Morgen maken we een uitstap. Nu ga ik nog even lezen en dan vlug slapen.

Daguitstap

Deze morgen was het wat vroeger opstaan dan anders. Vroeg gaan ontbijten dus. Om 10 na 9 stonden we te wachten op onze bus. Dit was wel effe moeilijk want er kwamen enorm veel bussen toe. Dan uiteindelijk vertrokken en zijn we met de bus naar Palma (de hoofdstad) gereden om daar op een oud boemeltreintje te stappen en door de sinaasappelvallei te rijden (of liever te schokken). Dit leverde hele mooie uitzichten op. Daarna weer op de bus tot aan Port de Soller . We zijn dan op een boot gegaan en hebben een 30 à 40 minuten langs rotsgebergten gevaren. Was ook wel mooi. Toen we aankwamen was het middag en zijn we eerst iets gaan eten om daarna op aanraden van onze gids es door te wandelen naar een kloof. Het was daar inderdaad heel erg mooi. Vital en ik hebben daar even met onze voeten in het water gelopen. Na de middagpauze weer op de bus om 10 km haarspeldbochten te doen. Lekker omhoog. Daar had je echt wel prachtige uitzichten. De hoogste top zat al in de wolken. Daarna doorgereden naar Inca dat bekend staat om zijn leer. Hebben we winkeltje bezocht. Daarna terug huiswaarts. Na het avondeten zijn we toch nog gaan wandelen en hebben nog x gedronken op een terrasje. Morgen is het weer vroeg dag(8u30 is vroeg voor mij) dus ik ga afsluiten. Het is nu al 1u30. Slaapwel.

Beetje slecht nieuws

Vanmorgen kregen we een beetje slecht nieuws, mijn stiefpa had per ongeluk al onze fotows gewist. Dat was wel jammer maar het grootste deel hebben we opnieuw kunnen doen. Juist de foto's van de uitstap zijn verloren. Na het slechte nieuws zijn we dan maar gaan ontbijten en dan gaan wandelen en nog in het zwembad geweest. Ik heb ook es meegedaan aan een spelletje door één van de animators. Het was wel moeilijk. Die animator was een erge snelle gast. Deze avond zag ik hem ook nog even , in wit hemd en jeansbroek. Massas snel. Na het middageten zijn we nog even gaan wandelen en hebben ook nog even in de zee gezwommen want morgen vertrekken we alweer. 's Avonds hebben we met 4 een liter sangria gedronken met heel erg lange rietjes.Ik ga de mijne meedoen naar huis. Nu ga ik jullie laten ,ik ben vrij moe. Ciao

Terugkeer.

Deze morgen opgestaan en ingepakt enzo. In de namiddag terug de fietsen gehuurd om nog es foto's te gaan nemen van het haventje . Dan gegeten voor avond en een beetje moeten wachten. Plots zag ik Klaas weer , de animator, en op het laatst heb ik bij het afscheid nog 3 zoenen gekregen. Dan weer op het vliegtuig en bij het dalen wat turbulentie gehad (ik vond dat niet leuk) Dan de koffers en dan naar huis. Het was 4u toen we in bed zaten maar dat gaf niet want we konden toch uitslapen de volgende dag.

21:35 Gepost door xxx sil in Algemeen | Permalink | Commentaren (11) |  Facebook |

:-) proficiat met je zus haar verjaardag morgen hé Silke
groetjes

Gepost door: Borriquito | 16-08-06

*** Toeval, 'k ben vandaag ook naar de Fun geweest achter kaftpapier en een map. Van mij ist al van All Star. :-)) We kunnen er weer een schooljaartje tegenaan. Hopelijk weer samen in klas.. en anders schrijf ik wel keer briefke als ik studie heb ;-)) Nog twee weken, 't begint echt snel in te korten hé. 'k Zal me idem dus mogen haasten met die ***taak van Frans da gij toch zo leuk vindt.. Maar hebt gelijk, eenmaal bezig gaat het rap, maar tis da beginnen hé.. Ga seffes toch nog eens een poging doen, 'k wil toch een inspanning doen om nog eerder klaar te zijn met die werkwoorden dan gij!:p

Mooi reisverslag zu, nogmaals bedankt voor je kaartje ook hé. 't Lijkt me echt wel een mooie streek.. Maar zo vroeg opstaan, 't zou niks voor mij zijn hoor. Alhoewel, op reis is da misschien anders hé. 'k Zou et nie weten, wij gaan nooit op reis. :-))

En don't worry about me, 'k zou zeggen een slechte dag, maar dat ist nie want 'k weet als ik morgen opsta dat ik me juist nog hetzelfde voel. Heb gewoon nie veel zin om derover te praten.. 'k Vertel het nog wel es op msn.

'k Ga het hierbij laten, tis precies een gastenboek dak volgebrabbeld heb..

Groetjes xx

Gepost door: Soulmates | 16-08-06

Mooi reisverslagje en proficiat met je zusje.....liefs viv

Gepost door: viv | 16-08-06

)) proficiat aan de jarige zus!! Mooi reisverslag.
groetjes

Gepost door: dingske | 17-08-06

Hey silke tof verslag Lijkt me alleszins duidelijk dat je werk later iets met kinderen zal te maken hebben.
De reis leek me echt tof, veel eten, zwemmen, winkeltjes doen, wij moeten nog een 2 weekjes geduld hebben.
Allez zoete groetjes nog en geniet nog van je laatste weken vakantie hé.

Gepost door: Breydel | 17-08-06

zusje massas cool geschreve doe zo door en later wordt je een beroemde schrijfster

byez joen broeke

hvj
xxx
love ya

Gepost door: broerke | 17-08-06

*** Wow, wat een mooi gedetailleerd reisverslag! Jammer van die foto's, maar gelukkig heb je er nog nieuwe kunnen maken!
Liefs en groetjes,
Inge

Gepost door: inge | 17-08-06

2 999 we komen naderbij :-)

Gepost door: Borriquito | 17-08-06

3 000 en ik heb je rond getalleke te pakken
proficiat Silke met dit mooie aantal bezoekers
en je krijgt zo dadelijk een speciale vermelding op mijn blog
groetjes hé

Gepost door: Borriquito | 17-08-06

Proficiat met uw 3000 bezoekers Had het zo pas gezien op den Borri zijn blog, heb hier wel al intressante dingen gelezen, mijn besluit je heb een mooie blog.
Vele groetjes

Gepost door: Adriën | 17-08-06

*** Proficiat met je 3000 bezoekers hé!